Systematické počešťování Moravy a Moravanů
Je neděle, říkám si, pustím si televizu. Sotva se přístroj rozzáří, tak na mě vyskočí nevkusná reklama TV Nova na nějakou dobrotu „z českého tvarohu“ v podání známé seriálové herečky Dany Morávkové. Následuje reklama na pohybovou aktivitu mládeže „hýbeme se hezky česky“ a aby toho nebylo málo, tak Penny market hlásá svůj odporný slogan „nakupujte hezky česky“. Další prostor dostává Kaufland, který nabízí zboží „pro milovníky české kvality“.
![](https://www.moravskynarod.cz/wp-content/uploads/2021/04/cesky-nacionalismus-2.jpg)
Přátelé, nezdá se vám, že toho českého je už až příliš?! Ani jednou ve vysílání nepadlo nic o Moravě či moravských produktech. Vysílání veškerých televizních stanic a to i těch veřejnoprávních, je nevyvážené. Při sledování veškerých seriálů, filmů, sportovních přenosů se na nás valí nepěkný jazyk tzv. obecné češtiny. Komentátoři sportovních přenosů mají velké nedostatky v oblasti znalostí zeměpisu a vlastivědy, když čím dál častěji zařazují nesprávně moravská města i celé regiony do sousedních Čech. Přátelé, co myslíte, jsou tak hloupí, nebo se jedná o systematickou snahu o počešťování Moravy a Moravanů?!
FB Stanislav Blažek