Je neděle, říkám si, pustím si televizu. Sotva se přístroj rozzáří, tak na mě vyskočí nevkusná reklama TV Nova na nějakou dobrotu „z českého tvarohu“ v podání známé seriálové herečky Dany Morávkové. Následuje reklama na pohybovou aktivitu mládeže „hýbeme se hezky česky“ a aby toho nebylo málo, tak Penny market hlásá svůj odporný slogan „nakupujte hezky česky“. Další prostor dostává Kaufland, který nabízí zboží „pro milovníky české kvality“.

Přátelé, nezdá se vám, že toho českého je už až příliš?! Ani jednou ve vysílání nepadlo nic o Moravě či moravských produktech. Vysílání veškerých televizních stanic a to i těch veřejnoprávních, je nevyvážené. Při sledování veškerých seriálů, filmů, sportovních přenosů se na nás valí nepěkný jazyk tzv. obecné češtiny. Komentátoři sportovních přenosů mají velké nedostatky v oblasti znalostí zeměpisu a vlastivědy, když čím dál častěji zařazují nesprávně moravská města i celé regiony do sousedních Čech. Přátelé, co myslíte, jsou tak hloupí, nebo se jedná o systematickou snahu o počešťování Moravy a Moravanů?!

FB Stanislav Blažek